De prijs-kwaliteitverhouding voor kantoormeubilair

Als je op zoek gaat naar nieuw kantoormeubilair heb je vaak wel een bepaald budget en stel je eisen aan de kwaliteit van de kantoormeubelen. Wat is de verhouding tussen prijs en kwaliteit? Moet je bij hoog kwaliteit kantoormeubilair ook direct rekening houden met een hoge prijs? In deze blog legt SKEPP je uit hoe het zit met de verhouding tussen prijs en kwaliteit als het gaat om kantoormeubilair.

Kies kwalitatief kantoormeubilair met mogelijkheden

Het is belangrijk om bij je zelf na te gaan of je bereid bent om over 2 jaar je kantoormeubilair te vervangen of dat je er jaren mee vooruit wil kunnen. Voor meubilair met een lagere kwaliteit betaal je vaak ook een stuk minder. In dit geval is de kans wel groot dat je al snel nieuw kantoormeubilair moet kopen en je uiteindelijk duurder uit bent.

Daarnaast is het goed om te kijken naar de mogelijkheden die het kantoormeubilair biedt. Is er genoeg ruimte om alle apparatuur kwijt te kunnen? Zijn de kabels goed weg te werken? En is het voor werknemers mogelijk om af te wisselen tussen staand en zittend werken? Dit zijn vragen waar je als werkgever over na moet denken voordat je kantoormeubilair aanschaft.

Ga voor combideals en bespaar geld!

Door zowel een bureaustoel als een bureau bij dezelfde verkoper aan te schaffen, kun je vaak geld besparen. Als je veel werknemers hebt is het slim om direct voor iedereen iets nieuws aan te schaffen. Zo krijgt de kantoorruimte een rustige en strakke uitstralingen en kun jij flink wat korting krijgen.

Meer opties zijn vaak duurder

Bij de aanschaf van kantoormeubilair is een product vaak op diverse manieren verkrijgbaar. Wil jij een basis bureau met een eenvoudige bureaustoel? Of ga je eerder voor een elektrisch zit-sta bureau met een luxe bureaustoel? In beide gevallen heb je een bureau met een bureaustoel, maar voor de eerste optie zul je ongetwijfeld een stuk minder kwijt zijn dan bij de tweede optie.

Je kunt de inrichting van je kantoorruimte dus zo duur maken als je zelf wil. Bedenk van te voren wat je absolute prioriteiten zijn als het gaat om kantoormeubilair en welke aspecten je niet nodig vindt. Zo betaal je alleen voor de mogelijkheden die je zelf echt belangrijk vind en kun je alle opties goed overwegen.

Huur of huurkoop kantoormeubilair

Heb je het perfecte kantoormeubilair gevonden, maar wil je geen grote uitgave doen? Dan kun je ook kiezen voor huur of huurkoop. Op deze manier kun je eenvoudig het aantal producten opschalen of juist verkleinen naar aanleiding van ontwikkelingen binnen je bedrijf. Een nadeel van huren is dat de kantoorinrichting niet van jou wordt. De middenweg hiervoor is huurkoop. In dit geval betaal je maandelijks je kantoormeubelen af en aan het einde van de termijn ben jij de eigenaar.


Abonneer je op onze

met besparingstips en gratis excel huishoudboekje 2020.










© 2010-2020 - zobespaarjegeld.nl algemene voorwaarden partners