Zo voorkom jij onverwachte grote zakelijke kosten

Een onderneming heeft vaak al veel met grote kosten te kampen. Verzekeringen, vaste contracten, huur en natuurlijk de betaling van het loon van de medewerkers. Er is dan ook geen enkele ondernemer die zit te wachten op onverwachte grote zakelijke kosten. Een bedrijfspand dat in brand staat, een aantal medewerkers die voor lange tijd ziek zijn of zelfs een ongeval op de zaak dat hoog in de kosten loopt. Met deze tips kun je die onverwachte grote zakelijke kosten zoveel mogelijk verminderen.

Zo voorkom jij onverwachte grote zakelijke kosten

1. Voorkomen van hoge aansprakelijkheidskosten

Wanneer je niet verzekert bent kan dit je ongelooflijk veel geld kosten. Voorkom onverwacht hoge kosten door een goede bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en je kan maar beter voorbereid zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de andere verzekeringen die een onderneming nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan een inboedelverzekering, maar ook verzekeringen voor specifieke gevallen zoals bijvoorbeeld een brand, of schade aan speciale bedrijfsapparatuur. Wanneer al deze verzekeringen afgesloten worden bij eenzelfde aanbieder, kan er vaak een mooie korting verkregen worden op de totaalprijs. Dit zorgt ervoor dat de verzekeringen je niet alleen helpen om onverwachte grote zakelijke kosten te voorkomen, maar ook nog eens zeer betaalbaar zijn.

2. Voorkomen van claims en boetes

Ben op de hoogte van de regel en wetgeving voor jouw onderneming binnen en buiten Nederland. Werk met een professionele accountant en houdt scherp contact met een bedrijfsjurist wanneer het om twijfelachtige zaken gaat. Weet in welke branche je jezelf bevindt en aan welke regels je jezelf moet houden om claims en mogelijke boetes te voorkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het schenden van privacyrechten, of het gebruiken van rechtenvrije afbeeldingen. De kosten voor deze kleine, accidentele gebeurtenissen kunnen namelijk hoog oplopen.

3. Blijf betrokken bij de administratie

Een goede accountant is een goed begin, maar blijf ook zelf betrokken bij de administratie. Alleen op deze manier kun je de kosten en uitgaven van de onderneming goed in het oog houden, en kun je vooraf inschatten wanneer het wellicht eens fout zou kunnen gaan. Houdt ook je contracten met leveranciers scherp en loop deze regelmatig na. De energieleverancier die je 5 jaar geleden gecontracteerd hebt, is nu misschien allang niet meer de voordeligste in de markt. Door zelf betrokken te blijven bij de administratie kunnen ook zaken zoals het ziekteverzuim in de gaten gehouden worden. Is een medewerker langdurig of veelvuldig ziek, dan is het wellicht verstandig om op tijd een bedrijfsarts in te schakelen om mogelijke kosten in de toekomst te voorkomen.





Abonneer je op onze

met besparingstips en gratis excel huishoudboekje 2018.










© 2010-2018 - zobespaarjegeld.nl algemene voorwaarden partners