Home Bedrijf Krijg inzicht in de resultaten van marketingcampagnes

Krijg inzicht in de resultaten van marketingcampagnes

by Ingezonden
0 comment
marketingcamapagnes

Nergens kun je zo een overvloed aan berichtgeving vinden als op de online kanalen. Ook steeds meer verschijnt bepaalde berichtgeving enkel en alleen nog online en niet meer via de klassieke offline kanalen zoals kranten of tijdschriften. De overvloed zorgt ervoor dat wat nu nieuws is, dat binnen enkele ogenblikken al niet meer is. Voor wie in het kader van een marketingcampagne op de hoogte wil blijven van het laatste nieuws, is de opdracht dus bijna onmogelijke geworden. Zeg wel bijna, want door middel van online media monitoring is het dat wel nog steeds.

Wat is online media monitoring?

Bij online media monitoring worden alle berichtgevingen op de online kanalen op een continue manier gescand naar wat relevant is voor een bedrijf of merk. De veelheid aan kanalen, nationaal en internationaal, zorgt ervoor dat een doorgedreven manier van monitoring nog de enige doeltreffende manier is om een volledig overzicht te krijgen en te houden.

Nieuwssites, televisie, radio, blogs, fora en dergelijke meer vallen onder de noemer van online media en je ziet dus al meteen waar de overvloed aan te wijten is.

Waarom is online media monitoring belangrijk?

Bij het opzetten van een marketingcampagne is het belangrijk om op de hoogte te zijn van wat er in de wereld omgaat over het onderwerp van die campagne.

Wat mensen zien en horen is namelijk van groot belang voor hun gedrag.

Het komt er dus op aan de berichtgeving te volgen, na te gaan wat het idee van het publiek is en daar vervolgens op in te spelen. En dat kan vandaag de dag enkel nog door de inzet van online media monitoring.

Wat zijn de voordelen van online media monitoring?

Doorgedreven real time monitoring

Deze vorm van monitoring is niet beperkend. In real time wordt alle berichtgeving gescand op alles, maar dan ook echt alles, wat voor relevant is of relevant kan zijn. Bovendien krijg je van al die verschillende berichtgevingen ook nog een inzicht in welke waarde aan het betreffende bericht werd toegekend en welk bereik ermee gerealiseerd werd. Onmisbare informatie dus voor het opzetten van jouw marketingcampagne.

Mogelijkheden voor complexe zoekopdrachten

Een publiek dat online op zoek gaat naar berichtgeving, doet dit in de meeste gevallen op basis van een zoekopdracht. Door in te zetten op monitoring op basis daarvan krijg je de meeste relevante informatie, maar dan moet ja natuurlijk wel de zoekwoorden vinden die die relevantie opleveren. Via online media monitoring is het perfect mogelijk om de berichtgevingen doelgericht hierop na te kijken. Ook voor complexe zoekopdrachten vormt dit geen enkel probleem.

Bewaar ook internationaal het overzicht

Omdat het publiek van je marketingcampagne online aanwezig is, is de kans zeer groot dat zij ook internationale berichtgeving te zien krijgen. Via online media monitoring ben je niet langer beperkt tot de lokale of nationale kanalen, maar kun je wereldwijd monitoren wat er leeft.

Maak dankbaar gebruik van online media monitoring om van jouw marketingcampagne een succes te maken.

Meten is weten en dankzij de inzet van online media monitoring kan je dit principe ook doeltreffend toepassen. Je bent helemaal op de hoogte van wat er nationaal en internationaal reilt en zeilt en kunt jouw strategie daar perfect aan aanpassen. Succes gegarandeerd.

You may also like

Zo bespaar geld

Zobespaarjegeld.nl is in 2010 opgericht door André Fijan. Op Zo bespaar je geld vind je talloze artikelen met besparingstips die je helpen om bewust met je geld om te gaan. Hierdoor ben je niet alleen beter in staat om rond te komen maar lukt het ook nog vaak om geld over te houden.

 

Schrijf je nu ook in op onze nieuwsbrief!

Zobespaarjegeld – All Right Reserved. Designed and Developed by Penci Design